Review Loavies – webwinkel voor eigentijdse meisjes en vrouwen!

0
103

Loavies geeft zelf aan inspiratie te vinden op straat, op de catwalk en van de sterke onafhankelijke vrouwen en meisjes van dit moment. Het biedt kleding aan waarmee je altijd perfect voor de dag kunt komen en dat perfect is voor iedereen die 24/7 in de weer is. De selectie kan worden beschreven als avontuurlijk en dromerig en wordt ontworpen met modebewuste en eigentijdse meisjes en vrouwen in het achterhoofd. Bij Loavies kun je terecht voor kleding, accessoires, schoenen, enkele huishoudelijke producten en make-up. In 2015 haalde het de Publieksprijs voor Logistiek Webshop van het Jaar binnen en sindsdien staan ze bekend om snelle aflevering, goede klantenservice en eigenzinnige modecollectie.

De Loavies geschiedenis

Praktisch alle inwoners van Europa, plus enkele landen buiten Europa, kunnen op dit moment bij Loavies winkelen en bestellen. Natuurlijk is deze webwinkel ook ergens begonnen. Loavies bestaat echter nog niet heel erg lang en werd in 2012 opgericht vanuit de zolderkamer van Anna Meilink in Nederland. Al snel werd deze kamer te klein en moest worden uitgebreid naar eerst een antikraak pand en vervolgens een echt kantoor. Binnen twee jaar maakten ze een groei van 300 procent door en sindsdien bleek de webwinkel een enorm succes. Al snel werd uitgebreid naar Duitsland en België, werd de website vertaald naar het Engels en kunnen nu klanten van verscheidene locaties in Europa en de wereld bij Loavies bestellen. De kracht van Loavies, aldus Meilink, komt voort uit een goede kennis van de doelgroep, een perfectionistische aanpak en de Loavies Social Community.

Interactiviteit

Loavies is er erg trots op een grote Social Community te hebben opgebouwd via onder andere Instagram, Twitter, Pinterest en Facebook. Fans worden zelf aangemoedigd hieraan mee te doen, door ze een cadeaubon aan te bieden als ze een foto met hun nieuwe outfit via sociale media delen. Daarnaast kunnen fans en bezoekers zelf aan de winkel laten weten wat ze van een bepaald kledingstuk vinden, via de Yah of Nay optie. Als de kleding blijkt aan te slaan wordt het in de collectie opgenomen. Op die manier doet Loavies haar marktonderzoek bij de juiste doelgroep en zorgt het ervoor dat haar collectie altijd hip en populair is en in de smaak zal vallen. Deze interactiviteit is één van de redenen waarom Loavies de snelst groeiende online modewinkel is van Nederland.

De producten

Een andere reden waarom Loavies zo succesvol is, is omdat het producten aanbiedt die zijn geïnspireerd door wat er op dat moment op de catwalks wordt laten zien. Dit vertalen ze vervolgens naar een collectie die modebewuste meisjes en vrouwen aanspreekt, maar die perfect aansluit bij wat deze doelgroep in het dagelijkse leven draagt. Je vindt er dus stijlvolle comfortabele kleding om te dragen in de vrije tijd, kleding waarmee je professioneel goed voor de dag komt en ook kleding waarmee je uit kunt gaan. De collectie bestaat uit artikelen die zijn gespecialiseerd op meisjes en vrouwen die een actief leven hebben, zowel sociaal als professioneel, maar die er toch op elk moment van de dag perfect uit willen zien. Hierdoor speelt het in op wat de doelgroep nodig heeft waardoor het automatisch een groot aantal klanten aanspreekt.

Wat denken de klanten over Loavies?

De meningen van de klanten over Loavies zijn over het algemeen erg goed. De klanten zijn met meest tevreden over het aanbod van kleding en de gehele collectie. Daarnaast wordt de klantenservice ook als erg goed gezien, met enkele uitzonderingen natuurlijk van slechte ervaringen. Producten worden snel geleverd, geld wordt snel geretourneerd indien nodig en fans worden goed op de hoogte gehouden van veranderingen en toevoegingen aan de collectie. De slechte ervaringen hebben vooral betrekking op de maten die niet lijken aan te sluiten en vaak kleiner uitvallen en een on-behulpzame klantenservice, vooral door klanten van buiten Europa. Er wordt enkele keren gezegd dat de kleding van slechte kwaliteit is of defect aankomt. Over het algemeen krijgt Loavies echter zeer positief commentaar en hebben ze een grote klantenkring met veel terugkomende tevreden klanten.

Enkele aandachtspunten

Er zijn enkele aandachtspunten waar je rekening mee moet houden als je gaat winkelen bij Loavies, maar ook andere webwinkels. Omdat je online aan het winkelen bent kun je de kleding niet aanpassen of in handen houden om de kleur, het materiaal, de kwaliteit of de pasvorm te zien. Daarom is het altijd mogelijk dat je iets ontvangt dat anders uitvalt dan je had verwacht of dat je niet past. Uit de recensies van voorgaande klanten is te lezen dat de kleding van Loavies soms kleiner is dan verwacht en hier kun je enigszins rekening mee houden als je bij hen bestelt. Wat ook altijd verstandig is om te doen, is vooraf de betaalmogelijkheden te controleren en de retoursvoorwaarden te bestuderen. Omdat je online koopt is het altijd mogelijk dat je iets moet terugsturen en natuurlijk moeten de voorwaarden hier wel gunstig voor zijn. Let er bijvoorbeeld op of de retourskosten worden terugbetaald en wat de termijn is waarbinnen je het product moet hebben teruggestuurd. Zo ben je van tevoren zeker dat je als het product je om de één of andere reden niet bevalt, van goede retoursvoorwaarden gebruik kunt maken.

De toekomst voor Loavies

De toekomst voor Loavies en haar klanten ziet er rooskleurig uit. Tot nu toe heeft het bedrijf elk jaar nog winst weten te maken en met een slimme marketingstrategie en een klantenkring die wordt betrokken bij keuzes wat betreft de collectie zal deze trend zich waarschijnlijk alleen nog maar doorzetten. De focus op sterke vrouwen en eigentijdse kleding is een concept dat ook de komende jaren klanten over de hele wereld zal aanspreken. Bij Loavies staat renovatie en vernieuwing hoog in het vaandel en als ze dit kunnen doorzetten zullen ze seizoen op seizoen een collectie kunnen aanbieden die zal worden verkocht. De volgende stap voor deze webwinkel is uitbreiding naar andere landen buiten Europa en dus ook een aanzienlijke uitbreiding van het bedrijf. Als Meilink het voor elkaar kan krijgen groter te worden, maar toch dezelfde houding aan te houden ten opzichte van mode en vrouwen, is de toekomst voor Loafies en haar klanten zeer positief.

Lees ook de review van ladress